EDUKACYJNE GRY TURYSTYCZNE Z HISTORII ARMII KRAJOWEJ
Zmierz co możesz zmierzyć, policz co możesz policzyć,
A niemierzalne uczyń mierzalnym - Galileusz
W pierwszej kolejności została opracowana
"Patriotyczna gra komunikacyjna" - aktualnie trwa trzecia jej edycja.
W oparciu o zdobyte doświadczenia podczas opracowywania i eksploatacji w/w gry dla
Turystycznego szlaku patriotycznego "Polski Walczącej" Legionowo została przygotowana "nakładka" w postaci
TURYSTYCZNEGO SZLAKU PATRIOTYCZNEGO "POLSKI WALCZĄCEJ" - obejmującego 106 miejsc na 6 trasach,
gra uruchomiona 30 września 2018 roku
Przygotowano także kolejne gry:
W opracowaniu jest gra
Historia Milanówka w okresie II Wojny Światowej - na razie 27 miejsc.
Wszystkie te gry mają opracowane lub podlinkowane strony internetowe z opisem dotyczącym zwiedzanych miejsc.
Stosowane są zamiennie dwie nazwy:
Edukacyjna gra turystyczna oraz
Edukacyjny przewodnik turystyczny.
Każda z gier zawiera:
- współrzędne położenia wszystkich miejsc - dla stwierdzania przybycia do nich uczestników
- pytania testowe dla każdego miejsca - dla sprawdzenia wiedzy uczestników, dla sformułowania pytań testowych może być konieczne rozszerzenie opisów
- zestawienia odwiedzin każdego miejsca i trudności pytań
- zestawienia klasyfikacji indywidualnej i zespołowej, w oparciu o podany wykaz szkół - jako podstawy rywalizacji
Podczas odwiedzania miejsc:
- mierzone jest położenie uczestnika
- obliczana jest odległość uczestnika od miejsca. co skutkuje liczbą przyznawanych punktów za odpowiedzi na pytania testowe
- obliczane są liczby: odwiedzanych miejsc, prawidłowych odpowiedzi, zdobytych punktów, uczestników z poszczególnych szkół, itp
Proponuje się umocowanie w każdym miejscu tabliczki o dowolnej postaci z kodem QR w którym zapisany jest adres strony internetowej.
Poniżej jako przykład tabliczki wykorzystywanej w grze, po zeskanowaniu otwierana jest strona dot.
zdobycia budynku PAST-y.
Umocowanie tabliczek nie jest to co prawda konieczne, ale tabliczka zwraca uwagę na charakter miejsca i bezpośrednio umożliwia zapoznanie się z opracowanymi informacjami - po zeskanowaniu kodu QR.
Dzięki zaprojektowaniu i wdrożeniu takich gier uzyskujemy:
- wspomaganie dotarcia do miejsc
- potwierdzenia przybycia do miejsc
- ocenę stopnia zapoznania się z upamiętnianymi wydarzeniami, czy historią
- zdopingowanie do odwiedzania miejsc i przyswajania wiedzy
- ...
Etapy przygotowania i prowadzenia gry
1. Wybranie miejsc
2. Zmierzenie współrzędnych miejsc
3. Opracowanie opisów
4. Opracowanie stron internetowych
5. Opracowanie streszczeń opisów
6. Przetłumaczenie streszczeń opisów na j. angielski
7. Nagranie streszczeń w j. polskim i j. angielskim przez lektorów
8. Opracowanie pytań testowych
9. Opracowanie wykazu szkół
10.Zaprojektowanie tabliczek z kodami QR
11.Wygenerowanie arkusza wielkoformatowego z tabliczkami
12.Wycięcie tabliczek
13.Umocowanie tabliczek
14.Zaprojektowanie i wygenerowanie gry z wykorzystaniem informacji z 2, 4, 7, 8 i 9
15.Promocja i inauguracja gry
16.Obsługa gry (odpowiadanie na e-maile uczestników, publikowanie ogłoszeń, wysyłanie e-maili do uczestników, poprawianie błędów, itp)
Etapy 8 - 16 występują w każdym przypadku, a poprzednie w zależności od wcześniejszych prac i zainteresowania.
W przypadku zainteresowania powyższymi propozycjami lub potrzebą wyjaśnień prosimy o kontakt na adres:
powiadomienia@e-nauka.net