Niniejsza instrukcja została opracowana dla pierwszej z gier jaką jest "Patriotyczna Gra Komunikacyjna". Jest w pełni aktualna dla pozostałych gier, które zostały opracowane w dalszej kolejności. Różnice występują jedynie w adresie gry i w postaci zrzutów ekranów oraz nie występowaniem (rejestracja przejazdów) lub występowaniem (test dot. odxyskamia niepodległości) niektórych funkcji.
Funkcjonalność wszystkich gier jest sukcesywnie rozszerzana, stąd nie wszystkie zmiany mogą być ujęte w instrukcji.
INSTRUKCJA GRY"
Oprogramowanie gry dostępne jest poprzez przeglądarkę internetową pod adresem https://graedu.pl/XXX
gdzie: XXX zalęży od wybieranej gry
Po wpisaniu na komputerze do przeglądarki internetowej stosownego adresu, w górnej części ekranu wyświetlany jest wykaz funkcji gry:
- Zasady
- Rejestracja
- Miejsca
- Dodatkowe testy
- Przejazdy
- Komunikacja
- Rankingi
- Zestawienia
- Wiedza o Armii Krajowej
Wykaz ten na ekranie komputera ma postać:
a na ekranie smartfona jest następujący:
Wykaz na ekranie smatrfona jest wyświetlany jest po kliknięciu w trzy poziome kreski umieszczone w lewym górnym rogu ekranu.
Poniżej wykazu wyświetlane są trzy elementy, analogiczne jak w pozycji Miejsca i tam opisane.
W kolejnych częściach instrukcji opisano poszczególne pozycje wykazu ilustrując zrzutami ekranów ze smartfona.
Zasady gry przedstawiają dwa opisy:
- Regulamin gry
- Instrukcja gry
Przed rozpoczęciem gry należy przygotować się do zwiedzania:
- Wybrać z mapy i z wykazu Miejsca Pamięci, które zamierzamy odwiedzić i zaplanować kolejność zwiedzania oraz sposób dotarcia. Można to zrobić korzystając m.in. z wyszukiwarki połączeń ZTM lub aplikacji „Jak dojadę”. Zwiedzanie należy podzielić na etapy realizowane w kolejnych dniach.
- Zapoznać się z opisami wybranych Miejsc Pamięci oraz z pytaniami testowymi - można zarejestrować udzielone na nie odpowiedzi z wybraniem Sposobu przybycia: Internet - poprawienie zarejestrowanego wyniku możliwe jest po powtórnym udzieleniu odpowiedzi w Miejscu Pamięci po zeskanowaniu umieszczonej tam tabliczki z kodem QR.
- Zainstalować w smartfonie czy tablecie aplikację do odczytywania QR kodów.
Warunkiem zapisywania wyników gry jest zarejestrowanie się z podaniem co najmniej pseudonimu i adresu e-mailowego.
Uczeń może wybrać z wykazu szkołę do której uczęszcza, a student - uczelnię.
W tym celu należy wpisać w wyświetlane pole fragment nazwy, a następnie wybrać nazwę z przewijanego wykazu:
Na podstawie tak wprowadzonych danych sporządzana jest klasyfikacja szkół i uczelni, co jest z kolei podstawą klasyfikacji dzielnic i powiatów.
Dla powiatów otaczających Warszawę nie są na razie wprowadzone nazwy szkół, stąd uczniowie wybierają podczas rejestracji faktycznie nazwę powiatu:
Po wpisaniu wszystkich informacji należy kliknąć w przycisk
Zarejestruj się.
W tej pozycji wyświetlane są dwa dodatkowe testy:
- Odzyskanie niepodległości
- Działalność konspiracyjna pracowników "Tramwajów i Autobusów m. st. Warszawy"
Każdy z nich składa się z 25 pytań jednokrotnego wyboru z trzema możliwymi odpowiedziami.
Poniższy ekran dotyczy pierwszego testu.
Po kliknięciu w napis
Podpowiedź skreślana jest jedna nieprawidłowa odpowiedź. Po wybraniu odpowiedzi na wszystkie lub wybrane pytania można je zarejestrować, klikając w przycisk
Rejestruj rozwiązanie.
Ta funkcja umożliwia zarejestrowanie dotarcia środkami komunikacji miejskiej do wybranych Miejsc Pamięci. Rejestracja odbywa się na przystankach tramwajowych i autobusowych oraz na stacjach metra.
Rejestracja następuje przy rozpoczęciu i przy zakończeniu podróży.
Należy podać następujące dane:
- Pseudonim zwiedzającego
- Faza podróży
- Rodzaj transportu
- Przystanek (spośród podanych w dzielnicach)
- Numer linii
- Docelowe Miejsce Pamięci (spośród podanych w dzielnicach)
Po wybraniu funkcji wyświetlany jest następujący ekran:
Na części przystanków są dostępne tabliczki z kodami QR.
Po zeskanowaniu kodu QR na ekranie smartfonu zostanie wyświetlony ekran zawierający formularz do podania takich samych danych jak poprzednio za wyjątkiem przystanku:
W tym przypadku konieczne jest zezwolenie na pomiar lokalizacji gracza.
- Rozwiązane testy dotyczące Miejsc Pamięci AK w ciągu ostatnich 48 godzin
- Wyniki testów w poszczególnych miejscach
- Skanowanie przystanków
Udostępniono informacje umożliwiające poszerzenie wiedzy o Armii Krajowej