Tabliczka z kodem QR


REGULAMIN WARSZAWSKIEJ GRY TURYSTYCZNEJ

I. Zasady Gry

  1. Organizatorem Gry jest Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.
  2. Celem Gry jest promocja komunikacji miejskiej z wykorzystaniem działań edukacyjnych umożliwiających uczestnikom poznawanie historii wybranych lokalizacji i postaci historycznych z nimi związanych, podczas przemieszczania się w Warszawie środkami komunikacji miejskiej w celu osiągnięcia kolejnych etapów Gry.
  3. Gra odbywa się w terminie od godz. 12:00 1 lipca 2019 (poniedziałek) do godz. 21:59 30 grudnia 2019 roku w oparciu o 75 atrakcyjnych turystycznie miejsc w Warszawie
  4. Podstawowe informacje o grze:
    • Gra jest dostępna pod adresem: https://graedu.pl/warszawa Na tej stronie podany jest wykaz miejsc turystycznych wraz z linkami do opisów i pytań testowych.
    • Zadaniem uczestników Gry jest przemieszczanie się pomiędzy poszczególnymi miejscami turystycznymi i udzielenie odpowiedzi na udostępniane pytania, za co przyznawane są punkty. Dla każdego miejsca dostępne są 3 pytania testowe z 3 możliwymi odpowiedziami na każde.
  5. Dostępny jest także test dotyczący działalności konspiracyjnej pracowników przedsiębiorstwa „Tramwaje i Autobusy m. st. Warszawy” podczas II wojny światowej",
  6. Możliwe jest udzielanie odpowiedzi na pytania testowe przez Internet.
  7. Przy udzielaniu odpowiedzi możliwe jest korzystanie z podpowiedzi, z których każda eliminuje jedną nieprawidłową odpowiedź. Skutkuje to obniżaniem przyznawanych punktów, co określono poniżej.
  8. Udzielenie powtórnych odpowiedzi na pytania testowe możliwe jest po upływie co najmniej tygodnia od udzielenia poprzednich.
  9. Dotarcie do miejsc umożliwiają Warszawskie Linie Turystyczne: linie autobusowe "100" i "400", linie tramwajowe "T" i "36" oraz 3 promy przez Wisłę: "Pliszka", "Słonka" i "Wilga", za korzystanie z których przyznawane są punkty.
    W autobusach, tramwajach i na promach będą zamieszczone poniższe naklejki z kodami QR, służąące do zarejestrowania przejazdów:

    Tabliczka z kodem QR

    Tabliczka z kodem QR

    Tabliczka z kodem QR

    Tabliczka z kodem QR

    Tabliczka z kodem QR

  10. Organizator nie zapewnia opieki medycznej dla osób uczestniczących w Grze.
  11. Uczestnicy poruszają się podczas Gry na własną odpowiedzialność.
  12. Uczestnicy przystępując do Gry biorą na siebie pełną odpowiedzialność prawno-cywilną na cały czas trwania Gry. W przypadku osób niepełnoletnich odpowiedzialność za taką osobę ponoszą rodzice/opiekunowie prawni.
  13. W przypadku naruszenia niniejszego regulaminu, złamania zasad fair play bądź utrudniania Gry innym uczestnikom, Organizator ma prawo wykluczyć uczestnika w dowolnym momencie Gry. Decyzja Organizatora w tej kwestii jest ostateczna.
  14. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zachowania uczestników mogące naruszyć porządek publiczny lub dobra osobiste osób trzecich.
  15. Organizator nie jest stroną między uczestnikami a osobami trzecimi, których dobra mogą być naruszone w czasie Gry.

II. Udział w Grze

  1. W Grze mogą uczestniczyć zarówno osoby pełnoletnie, jak i niepełnoletnie.
  2. Udział w Grze jest bezpłatny, tzn. nie jest wymagane żadne wpisowe.
  3. Warunkiem udziału w Grze jest rejestracja uczestnika, podczas której są lub mogą być podawane poniższe informacje:
    • pseudonim - obowiązkowo, nie ma za to punktów;
    • status zawodowy, m.in. uczeń lub student z podaniem szkoły lub uczelni, jest to konieczne dla klasyfikacji zespołowej. Są za to przyznawane punkty.
  4. Uczestnikami gry są jedynie pojedyncze osoby (co wynika z w/w rejestracji).
  5. Rejestracji należy dokonać przed pierwszym odpowiadaniem na pytania testowe.
  6. Możliwe jest zarejestrowanie uczestnictwa w grze uczniów i studentów z innych szkół i uczelni, które nie są ujęte w wykazach. Takie szkoły i uczelnie należy zgłaszać z wyprzedzeniem z wykorzystaniem formularza kontaktowego.

III. Ocenianie udziału w Grze

Klasyfikacja indywidualna
Podstawą są punkty przyznawane w dwóch częściach:
Część 1
  • Punkty za odpowiedzi na pytania testowe dotyczące odwiedzanych 75 miejsc (dla każdego miejsca są trzy pytania, każde z trzema odpowiedziami): za prawidłową odpowiedź na każde z pytań testowych, udzieloną bez podpowiedzi:
    • 3 - odpowiedzi przez Internet, za każdą podpowiedź będzie odejmowany 1 punkt;
    • 12 - odpowiedzi przy miejscu, za każdą podpowiedź będą odejmowane 4 punkty.
    Tak więc maksymalnie będzie można uzyskać 75*3*12=2700 punktów.
  • Punkty za odpowiedzi na każde z 25 pytań testu dotyczącego działalności konspiracyjnej pracowników przedsiębiorstwa „Tramwaje i Autobusy m. st. Warszawy” podczas II wojny światowej - 6 punktów, za każdą podpowiedź będą odejmowany 2 punkty. Przyznawane punkty nie zależą od miejsca udzielania odpowiedzi. Maksymalnie będzie można uzyskać za ten test 25*6=150 punktów.
  • Działania w zakresie komunikacji
    • za podanie statusu zawodowego podczas rejestracji - 15 punktów;
    • za wpis do księgi gości - 10 punktów;
    • za wypełnienie ankiety - 10 punktów;
    • po 5 punktów za każdą z 3 rekomendacji gry znajomym;
    Tak więc maksymalnie będzie można uzyskać za działania w zakresie komunikacji 15+10+10+15=50 punktów.
Zatem w części 1 maksymalnie będzie można uzyskać 2700+150+50=2900 punktów.

Część 2
W tej części będzie można uzyskać punkty za zarejestrowane przejazdy:
  • Warszawskimi Liniami Turystycznymi po 150 punktów za każdy przejazd:
    • do 10 przejazdów autobusami, tramwajami i promami - łącznie do 1500 punktów;
    Zatem za przejazdy Warszawskimi Liniami Turystycznymi można uzyskać maksymalnie 1500 punktów.
  • pojazdami komunikacji publicznej: metrem, autobusami i tramwajami, po 10 punktów za każdy przejazd:
    • do 50 przejazdów - łącznie do 500 punktów.
Zatem w części 2 maksymalnie będzie można uzyskać także 2000 punktów.

Tak więc w całej Grze można będzie uzyskać maksymalnie 4900 punktów.

W zależności od liczby uzyskanych punktów uczestnikom gry przyznawane będą wirtualne odznaki:
  • Brązowa odznaka - liczba uzyskanych punktów: co najmniej 2940 - 60% i mniej niż 3675 - 75%;
  • Srebrna odznaka - liczba uzyskanych punktów: co najmniej 3675 - 75% i mniej niż 4410 - 90%;
  • Złota odznaka - liczba uzyskanych punktów: co najmniej 4410 - 90%.
Można będzie wydrukować sobie dyplom potwierdzający przyznanie odznaki.


IV. Nagrody w Grze

  1. Klasyfikacja indywidualna
    Osoby, którym przyznano co najmniej srebrną odznakę otrzymają od Organizatora Gry: dyplomy i nagrody rzeczowe.
  • Wręczenie nagród nastąpi w podanym z wyprzedzeniem terminie i miejscu, przy czym dopuszcza się możliwość wysłania nagrody pocztą.
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wady nagrody.
  • Uczestnikowi nie przysługuje prawo żądania wymiany nagrody na ekwiwalent pieniężny, jak również nie przysługuje prawo przeniesienia na osobę trzecią roszczenia o wydanie nagrody.

V. Postanowienia końcowe

  1. W kwestiach dotyczących przebiegu Gry, nieprzewidzianych niniejszym regulaminem, głos rozstrzygający należy do Organizatora.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo przesunięcia, przedłużenia lub przerwania Gry z ważnych przyczyn.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w regulaminie.
  4. Wszelkie uwagi i zapytania należy przesyłać za pomocą formularza kontaktowego