Obejmuje dostarczanie informacji o pochowanych osobach i wydarzeniach oraz sprawdzenie opanowania wiedzy w tym zakresie poprzez udzielenie odpowiedzi na pytania testowe dotyczące życiorysów osób pochowanych, rozwiązywanie krzyżówek oraz udzielanie odpowiedzi na dodatkowe pytania testowe.
Takie wykorzystywanie przewodnika proponuje się prowadzić w domu, przed zwiedzaniem lub po zakończeniu zwiedzania cmentarza.
Czynności wstępne
REJESTRACJA
W tym wariancie należy najpierw się zarejestrować – pozycja
Rejestracja z początkowego menu, podając wymienione informacje.
- Status: uczeń podaje swoją szkołę poprzez wybranie z dostępnego wykazu, analogicznie postępuje student.
- Harcerz: podaje swój hufi ec poprzez wybranie z dostępnego wykazu.
W przypadku braku szkoły, uczelni czy hufca należy wpisać „Inny” oraz zgłosić to za pomocą formularza dostępnego w pozycji Komunikacja początkowego menu z podaniem pseudonimu.
Po rejestracji zostaje wysyłany e-mail z PIN-em.
Podane informacje przy rejestracji można uzupełnić – pozycja
Profil początkowego menu.
ZAPOZNANIE SIĘ Z OPISAMI
Należy zapoznać się życiorysami osób, których groby przewiduje się odwiedzić. Opisy dostępne są w pozycji
Miejsca początkowego menu.
Możliwe jest ich przetłumaczenie na dowolny język, jak to zrobić, opisano w poprzednim punkcie.
Pomoce dydaktyczne
PYTANIA TESTOWE
Najważniejszym miernikiem edukacyjnego wykorzystywania przewodnika jest wprowadzanie odpowiedzi na pytania testowe dotyczące poszczególnych życiorysów – dla każdego życiorysu jest jedno pytanie testowe – w sumie jest 46 pytań.
Pytania testowe można wyświetlić na dwa sposoby, poprzez kliknięcie w:
- napis „Przejdź do testu” wyświetlany po kliknięciu w pinezkę wybranego grobu,
zamieszczoną na mapie grobów,
- znacznik testu w ostatniej kolumnie zestawienia grobów.
Możliwe jest uzyskanie podpowiedzi, które polegają na skreślaniu błędnych odpowiedzi.
Za każdą prawidłową odpowiedź przyznawane są trzy punkty, a przy korzystaniu z podpowiedzi odejmowany jeden punkt za każdą podpowiedź.
Można udzielać odpowiedzi na wybrane pytania, a potem je uzupełniać – wyświetlana jest lista pytań, dla których nie uzyskano maksymalnej oceny.
KRZYŻÓWKI
Rozwiązywanie krzyżówek dostępnych w pozycji https://graedu.pl/wnp/additionallinks/additionallinks?name=krzyzowki
Krzyżówki z początkowego menu.
Dostępnych jest sześć krzyżówek, mających w sumie 89 haseł :
- Zbrodnie UPA na Wołyniu – 11 haseł
- Dowódcy oddziałów partyzanckich – 9 haseł
- Awansowani do stopnia generała – 11 haseł
- Odznaczeni Krzyżem Srebrnym Orderu Virtuti Militari – 26 haseł
- Autorzy książek z Wołynia – 19 haseł
- Cichociemni walczący na Wołyniu – 13 haseł
Instrukcję wykorzystywania zamieszczono razem z krzyżówkami.
Za każde prawidłowe hasło przyznawane są 2 punkty, za każdą podpowiedź lub przelosowanie hasła odejmowany jest 1 punkt.
DODATKOWE TESTY
Udzielanie odpowiedzi na dodatkowe pytania testowe dostępne w pozycji
Testy początkowego menu.
Dostępne są cztery testy, mające w sumie 53 pytania:
- Samoobrona na Wołyniu – 9 pytań
- 27 WDP AK – 10 pytań
- Osoby ujęte w przewodniku – 21 pytań
- Punktacja za korzystanie z przewodnika – 13 pytań
Za każda prawidłową odpowiedź przyznawane są 3 punkty, za każdą podpowiedź odejmowany jest 1 punkt.
Komunikacja
Ostatnim etapem przy edukacyjnym wykorzystaniu przewodnika jest użycie elementów podanych w pozycji
Komunikacja z początkowego menu:
- Księga gości
- Powiadom znajomego
- Ankieta
- Formularz kontaktowy
Ocena przyswojenia wiedzy
PUNKTACJA
Na podstawie następującej punktacji ustalany jest ranking indywidualny:
RANKINGI
W pozycji Rankingi początkowego menu podawany jest ranking indywidualny i zespołowy.
- Indywidualny,
- Zespołowy – dotyczy szkół, uczelni i hufców, określany na podstawie rankingu indywidualnego.
ODZNAKI I DYPLOMY
Na podstawie uzyskanych punktów w rankingu indywidualnym będą przyznawane wirtualne odznaki:
Po przyznaniu odznaki można wydrukować sobie dyplom, wykorzystując otrzymany PIN.
Zestawienia
W pozycji
Zestawienia menu początkowego dostępne są następujące wykazy:
- Rozwiązane testy w ostatnich 48 godzinach,
- Wyniki testów w poszczególnych miejscach,
- Wejść na strony punktów i miejsc z wyróżnieniem, czy było to odwiedzenie piesze, czy też wirtualne.